lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Lilla lördag

Kategori:

Men det känns inte riktigt som det. Känner mig inte 100 och har inte gjort det på någon vecka. Skulle cykla i Umeå förra veckan men det gick inte då jag var så himla yr. Men att ta tag i saken och ringa sjukan.....Är så dålig på det. För när jag tänker göra det så mår jag mycket bättre och känner att det är viktigare att dom som är riktigt sjuka får tid.... Men nu när vi ska flytta måste jag ta tag i detta så att jag orkar med de. Har idag börjat ta ner allt på väggarna. Går smidigt som tusan. När vi flyttade hit tror jag att jag köpte ca 1000 st IKEA påsar (dom blå) är ju hur bra som helst att packa i och lätt att bära mellan. Ska leta reda på flera och börja packa alla sängkläder, gardiner osv.
Den dagen man bestämmer sig för att flytta är det som om allt stannar av. Städningen, plockningen och fixandet. Man skiter i allt bara för att man ska flytta, ha ha. Men här är det snabba beslut och i går var jag och barnen och mätade lite här och där för att veta så allt får plats. 
 
Barnen är helt lyriska och längtar så dom nästan spricker. Jag blir så glad att jag sa ja till detta då dom vill så gärna bo på landet. Ja, eller landet-landet. Dorotea är ju på landet så detta blir ännu mera lantliv.
 
Idag står det packning på agendan samt föräldrasamtal med Molly. Annars har vi inget planerat förutom att jag ska försöka gå på Zumban, jag håller tummarna att jag pallar för jag har saknat det så mycket. Kanske får jag sån energi att jag blir mycket piggare, vi håller tummarna. 
 
Annars kan jag inte sova längre, då jag inreder i huvudet. Har nästan allt klart. Nu är det bara att mäta och beställa allt. Tror att det går fort att fixa då det är bara lite målning och fixning, Mollys rum måste helt tapetseras, men då det är bara 2,5m till tak är det ju en pice of cake. Vårat sovrum skall också tapetseras, tror jag. Ska lägga ut lite bilder på färger och tapeter så får ni se. Spännande. 
Kommentera inlägget här: