lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

En riktig helg

Kategori:

Ha ha, ja så är det. Har nu börjat jobba igen. Kunde inte hålla mig längre...... Tänkte ju att jag skulle vara ledig i ett år med att ta det lugnt och se vad jag vill pyssla med. Men efter att ha renoverat hela huset blev jag rastlös och precis när jag var klar ringde dom och hade lite panik med folk och att jag kunde få komma och jobba när jag ville i princip. Sagt och gjort, förra veckan var introduktionsvecka, denna vecka som kommer har vi lov och sedan börjar jag på allvar igen. Men jag hade turen att jag fick själv göra mitt schema, så jag är alltid hemma när barnen går till och från skolan när dom är här. Det är en lyx av något. 
 
Igår hade vi bakdag här. Amelia bakade en helt egen schwarzwaldtårta till Nathalie som fyllt år tidigare i veckan. Å jag lagade fröknäcke och hemmagjord pizza och pizzasallad samtidigt som jag spökade ut Molly och Elina till skräckinjagande dockor. Barnen nöjda och glada, sedan efter middagen var det disco på Hotellet som dom var på en stund. 
 
Schwarzwaldtårtan var helt underbart, fantastiskt god och den tänker jag ha när jag fyller år, om Amelia är sugen att baka igen. Jag är så otroligt tacksam över mina barn, dom hjälper till hemma, lagar mat och bakar som vilka gamla tanter som helst;). Fantastiska barn jag har. Nu idag är dom istan och i morgon kommer vi att träffas där och ha lite höstlovs-mys. Vi tänker för första gången på på Pinchos samt se Trolls på bio. Sedan blir det shopping och lunchätning å fika såklart. Allt som vi älskar. Väl hemma tänker vi pyssla, bada och gå på biblioteket. Dom ordnar jättemycket roliga höstlovsaktiviteter här i Dorotea och det tänker vi utnyttja till max...
 
Hoppas alla får ett underbart höstlov.
 
 
Kommentera inlägget här: