lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Äntligen fredag

Kategori:

Ja, här händer det grejor. Börjar jobba lite smått på måndag. Som jag har längtat. Nästan i alla fall, har knappt hunnit med att längta om jag skall vara ärlig. Min plan var att jag skulle ta tjänstledigt i ett år för att finnas till hands för barnen här hemma. Men gissa vad, barnen klarar sig så bra och dom har aktiviteter varje kväll. Självklart följer jag med på dessa men dagtid blir ganska tråkiga då dom är på skolan. Resten av tiden skulle jag ägna mig åt mina projekt här hemma. Men många är nu klara och jag har tagit tjänstledigt från dessa, ha ha. 
 
En sak är säker, många "gnäller" att det inte finns jobb här i inlandet. FEL! jag vet inte hur många jobb jag har blivit tillfrågad om under denna korta tid. Jag tror att man skall vilja jobba också för att man skall se detta. Jag har ändå valt att "vara ledig" men nu kryper det sakta under skinnet på mig. Å jag älskar att jobba så det tänker jag göra en stund nu. Har själv fått göra schemat så jag kommer att vara hemma när mina barn är hemma och att få ha den chansen att kunna göra så, gör det bara mer attraktivt att jobba. 
 
 
ps, byxorna har vi inhandlat;)
 
Det jobbigaste med att bo i inlandet är att jag inte får träffa min systerdotter eller systerson när jag vill. Herregud att man kan älska 2 barn som inte är sina egna så mycket. Dom gör mig så glad. Igår fick jag umgås med dessa ljuvliga små liv och vi hade så kul. Men när jag skulle åka hem blev Juni såååå ledsen att det gjorde ont i mitt hjärta, så summasummarum tycker hon också om sin moster;)
 

KOMMENTARER:

  • Therez säger:
    2016-10-21 | 19:26:15
    Bloggadress: http://www.therez.se

    Juni ÄLSKAR sin moster och det gör Victor också. :) Hoppas vi kan komma hem den 4:e också så vi kan ses! Kram

    Svar: Åh söta du, tack. Å de skullevara såå kul om ni kunde❤️
    veronica hahlin

Kommentera inlägget här: