lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Ännu närmare jul

Kategori:

Ja, dagarna rinner som vanligt förbi. Hinner knappt med, ändå är jag ledig;). Mina barn har nu varit här i en vecka och jag längtar redan så mycket efter dom. 
Nu när vi flyttade hit så får dom själva välja vad dom vill gå på för aktiviteter och förra veckan hittade dom en ny aktivitet som dom verkligen älskade. Zumba. Både Molly och Amelia älskar att dansa så detta passade dom som handen i handsken. Även jag själv blev väldigt sugen och jag tror att jag skall försöka mig på ett pass för att se om det även passar mig. Det är ett fantastist engagemang här i Dorotea på alla de möjliga aktiviteter. Känns väldigt konstigt att inte fler låter sina barn hålla på med sporter/danser. Jag känner att alla skall få pröva på att bo ensam med 2 barn i en stad i ca ett år bara för att verkligen förstå vilket underbart samhälle dom får bo i och att allt är såååå billigt och då menar jag sporter och bad osv. Shoppingen är ganska sparsmakad och lite dyrare men i min barndomsby (där jag handlar) har dom världens bästa affär. De dom inte har hemma tar dom hem åt en. Det kallar jag service;). 
 
Så ni kan tro att jag och mina 2 tjejer trivs som fisken här.
 
Nu vankas det snart Halloween här och jag och Molly har gjort våran beställning av godis till Trick or treat. Partykungen.se blev det denna gång. Får se hur lång tid det kommer att ta och om det är bra saker. Vi går ju som sagt all in på Halloween och det tänker vi göra även i år. Att jag även fyller år gör ju inte saken värre. Vi håller på med gästlistan nu och mina barn är bästaste (party-planerarna som sin mor) så jag hoppas att det blir bra även i år. 
 
Förrästen! De viktigaste av allt. Jag har blivit Gudmor nu för andra gången. Å i går döptes lilla E i kyrkan. Det var så otroligt kul och jag är så glad om att få dela denna stund med familjen. Känner mig otroligt stolt och lycklig som har så fina underbara gudbarn. Lyckliga jag.
 
 
Kommentera inlägget här: