lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

De snöar idag

Kategori:

 
Det snöar här i Dorotea idag. Även om jag ännu inte hunnit ut så känns det så mysigt med snö. 
Jag fattar inte var tiden rinner iväg. Jag slår in paket, gör julkort, kollar listorna ang julen osv och vips är det kväll. Har mycket kvar att fixa och dona men ikväll åker jag till Umeå en sväng. Ska få gosa och busa med mina systerbarn. Sedan när jag kommer hem skall det slås in ännu mera julklappar och städas och lagas mat. För julhelgen skall bara handla om att mysa och spela en massa spel och äta väldigt god julmat. 
 
Mamma och hennes karl åkte till brorsan i Spanien för att fira jul och jisses så tomt det blev här. Det blir första året någonsin jag inte träffar min mamma på jul eller nyår. Känns otroligt konstigt. Barnen kommer på juldagen så då blir det julafton för oss här. Nyår är alla barnen här och vi kommer att bjuda hem familj. I ett stort hus får vi plats med många och det känns så kul. Ska göra det enkelt för mig (fast jag vet inte om jag klarar det) och ha knytkalas på nyår. Jag har VÄLDIGT svårt att släppa på taget, men nu känner jag att jag också vill umgås 100% med alla. Oftast springer jag emellan hela tiden och fixar och lagar mat, ha ha. Precis som mamma. 
 
Nä nu ska jag packa och fixa inför Umeåresan. Förrästen, jag lyssnar på sååå bra böcker. Ni måste läsa dom, Det är Lars Keplers böcker, just nu läser jag Eldvittnet som är den 3:e i tur. Wow, så bra. Tycker man om thriller så ska man absolut lyssna/läsa dessa. Ser fram emot bussturen då jag skall lyssna på min bok......
 
Kommentera inlägget här: