lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Dagvilla

Kategori:

När alla är lediga blir man så himla dagvill. Man har ingen aning om vilken dag det är eller något. Men efter många om och men kom vi fram till att det är måndag. I dag har vi varit och åkt skridskor, städat lite och haft släkt på fika. Det var hjärtats bror och hela hans familj, underbara människor. Vi hade dukat upp med glögg, kaffe, tårta och pepparkakor i massor. Innan främmandet kom åkte mina små hjärtan till pappan. Dom skall nu vara där tills dagen före nyår, sedan får jag rå om dom fram till skolstarten. Längtar efter dom redan så mycket. Man lär sig aldrig att vara ifrån dom och det gör lika ont varje gång. 
 
Igår spelade vi ända till midnatt, det börjar kännas nu då jag är supertrött och klockan är bara 20. Märker att mina sällskapsspel börjar ha en del år på nacken. B la Brainstorm, Med andra ord osv. Måste nog uppdatera dessa. Dom spelen är så otroligt roliga men barnen har ingen aning vad kassettband eller freestyle är för något. Ha ha, detta spel får bara vi äldre spela. Ett spel som är superkul heter 30. Man har 6 st tärningar, detta spelas flitigt här. Nåt som jag glömt är kortspel, men farmor lovade att lära mig alla dessa igen. Förut spelade vi jättemycket kort och när man inte gör det glömmer man fort. 
 
En favorit i repris som vi alltid kör med när vi åker till stan är Frozen youghert. Då jag tål gräddglass så dåligt är det underbart gott att äntligen få äta nåt så gott som påminner om mjukglass. Mums, å så kan man fylla på med massa nyttig frukt. Barnen är som jag och hänger mer än gärna på;)
 
 
Kommentera inlägget här: