lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Ortopedläkare

Kategori:

Nu har jag sänt iväg ett mail till min läkare på ortopedmottagningen. För nu är jag så sjukt less på deras hantering. Deras arbetssätt är så otroligt fel och dom har totalt kaos där. När jag opererade mig i Göteborg så var dom så otroligt strukturerade, trevliga och skötte allt exemplariskt. När jag skulle ut från sjukhuset så hade jag med mig allt jag behövde, sjukskrivning, mediciner osv. Här i Umeå får du slåss om totalt allt.
Det som gör mig argast är att jag har ju fått tillbaka exakt samma, men dom skall dra ut på det till sista minuten. Bara första röntgen fick jag vänta på i 6 månader och nu kläcker han ut sig att han vill göra en ny röntgen, men han pratade ju om denna första gången så jag trodde att det var denna jag skulle få göra då mitt problem inte syns på vanlig röntgen. Bara genom kontraströntgen. Hans uttryck är att -vi har tung belastning här. Så troligtvis får jag vänta i 6 månader till på bara en röntgen..
 
Jag hade inte klagat om jag bara hade velat ligga inne på soffan, men nu är det så att jag vill på mitt jobb, jag älskar mitt jobb och vill bara ut och jobba. Jag vill ha mitt liv tillbaka och det är NU. 
 
Förra veckan skulle dom sätta upp mina bilder på skyltrond, då flera läkare går igenom mina bilder. Men tror ni att dom har meddelat något. Nej! Man måste tjata och tjata. Jag måste nog kolla upp något så jag kan gå högre upp i kedjan.  
Kommentera inlägget här: