lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Nu är det väldigt nära...

Kategori: Min familj

 
 
Veckorna bara springer iväg. Vi har lite otur nu med sjuka barn nästan varje vecka. Igår var det Amelias tur som vaknade med feber. Inte förkyld eller något, men upptäckte sedan att det var magen som inte mådde bra. Sedan ringde Roger om att dagis ringt, Molly hade ramlat och slagit framtänderna i en hård gunghäst (kamel, som Molly säger). Det blev att ringa syster min för råd. Sedan ringde jag tandläkaren och hon fick en tid dit. Tack och lov gick allt väldigt bra. Tänderna var väldigt lösa och hon får inte äta hårda saker på ett tag. Men det verkar inte som att hon har skadat tänderna som skall komma senare. Men vi måste hålla koll så att hon inte börjar blöda ovanför tänderna eller att dom blir svart/bruna. Försäkringsbolagen måste även kontaktas. Hon fick lite astma igår men på det hela taget gick det väldigt bra.
Så idag har jag 2 töser hemma. Amelia mår mycket bättre så förhoppningsvis får hon gå i morgon. Vi får hålla koll på magen.
 
Appropå jul, snart är det dags. I år skall vi vara hos mor min. Nyår vet vi inte riktigt än var vi ska göra. I år skall jag göra en egen julkalender till barna. Är på väldigt god väg att den är färdig. Lovisa vill ha en adventskalender, alltså ett paket varje söndag och även den är snart klar. Har dom flesta julklapparna färdigplanerade, det svåraste varje år är Rogers. I våran familj ger vi en morgongåva på julaftonsmorgonen. Oftast får Roger en fin tröja som han brukar ha på julaftonen. Får se om det blir så i år igen..... Barnen får oftast något dom kan pyssla med hela dagen så det skall gå snabbare.
 
Hos mamma har vi alltid julklappsleken, det bästa av allt. I år har jag och syrran pratat om att vi bara ska ha den och inte ge varandra några paket. Alltså dyrare paket i leken. Det tycker jag låter hur bra som helst.
 
 
Kommentera inlägget här: