lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Dagen före mysdagen

Kategori: Allmänt

Barnen är trötta efter en vecka på dagis/fritids. Ikväll blir det nog extra tidigt i säng både för barnen och vi vuxna. Har otroligt mycket att göra på jobbet nu. Jobbar inte heltid och snart är det op och då måste jag planera inför detta, då det troligtvis blir en lång rehabiliteringstid efteråt. Håller på att leta extra personal som kan jobba istället för mig och det är inte lätt.
När man måste sätta in en annons på Arbetsförmedlingen kan man få vilka ansökningar som helst ibland, bara för att dom måste söka. Men många gånger får man sig många goda skratt när man läser igenom sådant. Men samtidigt är det jobbigt då man vill hitta någon lämpli, ganska snabbt.. Å nu efter semestern är det möten hit och dit, blir helt snurrig av alla försäljare o dyl. Men men, jag har världens bästa jobb och jag längtar att få jobba fulltid igen efter operationen. Sedan jag började här har jag aldrig någon söndagsångest. En helt underbar känsla. Äntligen. Å att man har underbara arbetskamrater gör ju inte saken sämre;)..
 
I morgon är det fredag. Som barnen har längtat. Vi får besök och det har vi sett fram emot så länge. Så det kommer att bli kinamat, godis och säkert en film till barnen i morgon. Det hör som till traditionerna när dessa kommer. ....Annars blir det altanbygge och fixa gräsmatta (för Roger). Jag får stå för bespisningen och stilla dessa karlar med kärlek och öl;). Kan tänka mig att det blir en tur på Rusta oxå.
Kommentera inlägget här: