lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

2:a september

Kategori:

Tiden rinner iväg, snart jul;).
Barnen har nu börjat skolan, Molly är överlycklig att få åka buss, ja även Amelia. Dom har även nya fröknar å nu såhär 3 dagars skolgång, hittills funkar allt otroligt bra. Till o med Molly sa att det var hennes bästa dag i onsdags och det måste jag säga är ett gott betyg;) Dom trivs så bra här ute på landet och om 2 veckor kommer våra "killar" 2 katter... Har insett att när man bor så här på landet måste man ha nån som hjälper en med råttor och spindlar, ha ha. Så kattsyskon ska få flytta in här hos oss. Så gissa om vi längtar. 
 
Annars då, jo livet rullar på. Har otroligt mycket grejer kvar i gamla huset och när jag tittar i almenackan och inser att inte förrän vecka 40 är jag helt ledig!!!! ha ha. Måste tömma allt där, ha lite loppis och sedan fixa lite här på utsidan. Å så ska jag fylla upp mitt vedförråd i källaren. Har fått jättemycket ved av pappa, som jag är sjukt tacksam för. Eldar nästan varje kväll nu i spisen och det är så mysigt. Tjejerna har kompisar här i helgen och en kompis tyckte det var såå mysigt. Alltså dessa tjejer. Amelia har 2 kompisar här och Molly 1. Men dom är fantastiska, dom har plockat bär, rensat, spelat spel och skrattat hela kvällen. Dom hjälper till och fixar hela tiden. Är otroligt tacksam för att mina tjejer har så fina kompisar. Älskar att ha huset fullt med kompisar och vänner. 
 
Idag är planerna att vi ska på Höstmarknaden i Dorotea, där vi ska fika och shoppa lite och framförallt träffa lite folk. Åker i morgon vid lunchtid så det är packning med stort P som gäller ikväll, herregud, vad ska man ta med? Varje kväll skall vi träffa Återförsäljare och en kväll blir det utgång med alla. Man får väl ta med allt, ha ha, som vanligt. 
 
Riktigt snart får jag köra min skoter.......längtar! I år blir det äntligen mycket skoterkörning, har ju hittat en som är lika skoterkörgalen som jag;)...
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: