lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

En helt vanlig lördag

Kategori:

Underbart höstväder är det ute. Men jag donar på inne. Just nu är alla mina 3 tjejer på bio och ser på Smurfarna 2. Jag passade då på att baka franska smörkex, och jag kan förtella att degen var helt underbart god. Skall inhandla parmesanost och göra kex med parmesan och havssalt på. Mumma.
 
Min stora dag närmar sig med stormsteg, på måndag skall jag in för besiktning.......Då är det 40-års kollen då man skall vara fastande och allt. 2,5 timme ska det ta. Gissa om jag ser fram emot detta? Not!.
 
Annars flyger veckorna förbi i en hisnande fart. I morgon har Amelia innebandyträning och sedan skall vi vara ute och fixa med enris i blomlådorna. Ska även ta bort lite från rabatten så Roger kan lägga dit ljusslingan inför jul. Förra året denna tid var man nervös inför operationen i Göteborg, herregud så fort tiden har gott. Mamma och Amelia var då hemma här och julpyntade medans vi var där. Kom hem till ett hus som luktade pepparkakor och lussebullar. Alla julgardiner var uppe och det var nystädat överallt. Gissa om vi var glada. Så skulle man ha haft det varje jul, hi hi.
 
Nä nu är det halloween först i detta hus och Molly ser fram emot det mest av allt. Så nästa helg skall vi börja pynta lite här, eftersom Amelia åker på Novemberlov.
 
Lovisa har klagat på huvudvärk ganska länge så nu tog jag tag i detta och beställde en synundersökning. Å hon har precis som jag, översynt på båda ögonen och lite sämre syn på ett öga. Det blev glasögon så hon får vila ögonen. Hon valde så snygga bågar, passade i dom otroligt bra. Nästa gång är det ortopedens tur då Lovisa även har ont i knäet, även det en släktskada. Tror att varenda kotte på pappas sida har opererat knäna. Å då hon ofta har ont är det bäst att kolla upp detta också.
 
Nä nu fylla på kaffe innan mina kex skall bakas ut.
Kommentera inlägget här: