lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Första advent

Kategori: Allmänt

Här har vi nu första advent. Vi har myst, tänt första ljuset. Vi tog oss även en tur på stan till skyltsöndagen. Där hann vi se skymten av tomten, tjejerna blev lite besviken men jag lovade att vi skall skicka listan till tomten. Men vi hann köpa dom varsinn julgran (liten), en ljusslinga till våran säng, julpapper på Lagerhause och en massa annat. Att ha två små vildingar ensam i stan är en utmaning. Så efter några timmar åkte vi hem.
Nu är det bara lussebaket och pepparkakorna som saknas. Å så klart alla julklappar. Men jag är en bra bit på väg.
I fredags träffades jag och 3 andra mammor, vi hade knytkalas, med temat Italien. Vi hade mycket god mat och avslutade det hela med panacotta och kaffe. Vi pratade och pratade, självklart fick våra gubbar också vara med så även dom surrade;) Det var så trevligt. Mina kottar var helt färdiga när alla hade åkt. Somnade på 2 röda sekunder. Detta var garanterat inte sista gången.....

Igår var jag och mina arbetskamrater på en konsert. När konserten började var det en farbror framför oss som började skumma ur munnen. Jag satt ju med 2 sköterskor på vardera min sida, så vi var snabbt på plats för att hjälpa alla att bära ut honom. Tror inte det var så många som märkte detta. En från konserten märkte detta och kom för att hjälpa, då hon såg hur det stod till sprang hon och ropade -pappa. Det kom fram en farbror som var doktor. Dom for ut med farbrorn och efter ca 30 min kom dom åter. Farbrorn hade dött.
Hur hemskt är inte detta. Han hade åkt själv på konserten för att njuta och dör knall och fall. Fy, innan vi hade återhämtat oss från detta. Hon som satt brevid honom var så chockad.

Så har min helg sett ut. Hektiskt, roligt och alldelens underbar. Lite tråkigheter också. Nu står det duschning på schemat.....
Kommentera inlägget här: