lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Onsdag hos mig!

Kategori: Allmänt

Idag är det sista dagen denna vecka jag arbetar. Det är så fullt upp i våra liv just nu. Jag och min Karl hinner inte ens träffas knappt. I helgen är det midsommar och jag har inte tid att åka bort, eftersom jag är ledig tors till sönda skulle jag vilja göra färdigt övervåningen. Men men. De blir Svanabyn för våran del. Det hör till våra traditioner. Hoppas man slipper all mygg, hi hi.
Ja, datorerna hemma har vi inte hunnit lämna in. Så dom står där svarta och tysta hemma på skrivbordet. Skall knäppa kort och ta me till svärmor så jag kan lägga ut lite bilder nu, så ni får se.

Igår hade vi avslutning för våra dagmammor. Jag handlade SNÖ-armand till dom och så fick dom varsin orkidée. Det är 3 dagmammor och 2 st går i pension nu i sommar. Dom andra mammorna hade lagat tacos som vi alla åt ilag. Det var riktigt mysigt. Barnen lekte och var så trött när vi åkte hem vid 19-tiden.

Molly har börjat få sina barn-mardrömmar. Hon vaknar vid 2-4 på morgonen och är så ledsen. Sedan kan hon ibland inte sova, som i morse!!!! Kl 4 blev det välling för henne, sedan satt hon i sängen och sjöng och donade tills vi klev upp. Så man är lite trött.

Längtar tills vi är helt klara med hela huset. Så vi kan ta det lite lungt. Men snart har R semester så då hinner jag pyssla en hel del.

Idag åker Lovisa till sin pappa för att fira midsommar. Hon kommer tillbaka nästa onsdag, då skall en kompis följa med en stund. Hon skall då få klippa sig, håret är så långt nu på henne. Å så skall vi fixa hennes rum, hon skall få upp en vägg så hon får ett mera avskilt rum.

Hoppas ni alla får en jättetrevlig midsommar.

Kram från Vera.

KOMMENTARER:

  • moa säger:
    2009-06-17 | 14:31:12
    Bloggadress: http://moalill.blogg.se/

    Glad/trevlig midsommar på er!:)

  • Bea säger:
    2009-06-17 | 16:21:50
    Bloggadress: http://mammabeas.blogg.se/

    Å, spännande att få se lite bilder! =)

    Hoppas ni får en jätte trevlig midsommar!!

    Vi ska bara vara hemma, vi har bjudit hit min syster med man och barn!

    Ta det lugnt nu, stressa inte, magarna brukar inte tycka om det!

    ;)

    Kram kram

  • Nina säger:
    2009-06-17 | 17:27:52
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

    Önskar er en trevlig midsommar =)

    Å mygg och knort har vi gott om nu! Underbart så säg =p



    Kram kram

  • Therese - Lurans blogg säger:
    2009-06-18 | 09:27:46
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

    Aha, då är det inte baraSvea som har de där för sig, hon vaknar också den tiden och är ledsen och vill inte sova mer... till sin mammas förtjusning ;-) Vilken mysig avslutning ni hade med dagmammorna, måste ha varit uppskattat att få snö armban!



    Önskar er en trevlig midsommarhelg i Hansas garage skrattar

  • ­ღ Milly ღ säger:
    2009-06-22 | 17:08:49
    Bloggadress: http://designbymilly.blogg.se/

    Vilken fin blogg du har!

    Är allt bra denna soliga dag?



    Titta gärna in min nya roliga funktion på bloggen :)



    Kram

  • Therez säger:
    2009-06-26 | 20:05:18
    Bloggadress: http://www.therez.se

    Nu får ni allt ta och fixa era datorer!!!! ;) Vill ju se uppdateringar i huset och såklart tjejerna! Kram kram

Kommentera inlägget här: