lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Helg

Kategori:

Lördagen är nu här, denna vecka har gått så sjukt fort. Barnen är nu i Övik på badhuset. Dom har träningsläger där tills i morgon. Amelia var supertaggad även Molly, men Molly är så mammig när hon ska bort. Sötnosen min. 
 
Men hon blev till bättre mods när jag berättade att jag bara ska packa och packa, å det var nåt hon INTE ville göra, ha ha. Herregud så kul dom kommer att ha det. Dom ska bo på hotell och simma, även hinna med Äventyrsbadet. 
 
Ja, som sagt. Själv tänker jag packa vidare. Då jag åker till Umeå igen vill jag ha så mycket nerpackat som möjligt. När jag kommer hem kommer renovering No:2 att börja. Hur kan jag ens sätta mig i denna situation igen, ha ha. Förra året denna tid höll jag på som bara den här, tänk att jag har målat ca 400 kvm väggyta, ja det blir ju mer då varje rum har 4 väggar....... Har bara tapetserat i 1,5 rum men det var en pärs kan jag meddela. Å så nu till detta pyttehus som egentligen är ett ganska stort hus. Barnen längtar så dom håller på att spricka, å det förstår jag. Detta hus blir alldelens för stort och opersonligt. Nä fy vad jag längtar ut till landet. Ha några hönor och kanske en gris. Framförallt ett växthus så man kan driva upp helt egna kryddor och grönsaker.
 
Renoveringen har börjat i huvudet och jag drömmer om den, tänker på den hela tiden. Men jag har nästan allt klart. Så i veckan blir det till att shoppa färger, penslar och minirollrar. 
 
Annars, jo är inne i en liten period med trötthet. Sjukt trött på min fot som inte vill samarbeta, detta gör att jag även börjar få ont i höften och ryggen då jag snebelastar.....Åh blir bara trött o lite sur då jag skriver om den. Sedan mina andra bekymmer som fortfarande inte är borta....MEN i juni hoppas jag det blir sista operationen.
 
Nä mina vänner, nu väntar nerpackning och sedan packning inför Umeå;) Trevlig helg!
Kommentera inlägget här: