lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Söndag

Kategori:

Idag hade jag så mycket som skulle göras ute. Tvätten skulle in, jag skulle hinna klippa allt och gärna trimma. Jag hann allt utom trimningen innan regnet kom för att stanna. Blev så frusen nu på eftermiddagen så jag gjorde upp en eld i spisen. Herregud så bra det är här. Trivs som bara den. Sedan har det blvit en dator/film-dag då jag är förkyld. Planerna är att fixa till världens godaste pizza till middag ikväll, göra matlista, handlingslista och sedan fixa allt för veckan. Jag hoppas förkylningen drar förbi lindrigt och att barnen klarar sig. Träningen i fredags och igår fick bli gräsklippning, har en som inte är självgående så det blir rejält med motion. Svetten rann som på ett Strong by Zumbapass;).
 
Planerna för nästa helg är att sy massvis med gardiner, har nämligen nästan inga alls då jag gav bort nästan alla (förutom julgardiner) till äldsta dottern när jag flyttade från Ersmark. Har samlat på mig fina tyger som jag ska sy av så det får bli en syhelg;). Sedan om det är uppehåll ska jag börja måla utsidan, alla dörrar på gården ska nämligen bli svarta. Så det är de jag ska syssla med. Ha ha, nu börjar det hopa sig, kom ju på att jag ska göra en köksö också.... Ja, men jag har ju 3 dagar på mig så jag kommer hog att hinna med allt. Å jag hoppas att jag får lite hjälp;). Tjejerna mina ska följa med farmor och farfar i helgen till Junsele och mysa där med kusinerna. Jag är så glad för deras skull att dom äntligen får vara med hela släkten. I Umeå va tjejerna dom enda som inte hade far- eller morföräldrar i närheten. MEN nu har dom alla + morbröder, farbror och många flera........
 
Nä nu ska jag fixa till pizzan och kolla vidare på crossar.... Ha en fortsatt trevlig söndakväll.
 
 
Kommentera inlägget här: