lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Juli månad

Kategori:

Tiden går såå fort här. Vi myser här i vårat nya hus. Molly sover gärna till 11 på förmiddagen. Amelia vaknar tidigare och sitter med mamma och fikar.
Idag fyller min mormor år så jag och Molly ska åka och gratta henne. Sedan är det full rulle som gäller då det är Loppis i Dorotea. Simklubben kommer att hålla till på skolan och det är jag såå tacksam för då det regnar här i Dorotea. Jag och Molly kommer att åka ner kl 14.00 med loppislådorna samt hämta Bettans lådor då hon jobbar. Efter detta ska jag hämta tjejerna som sover hos en kompis utanför Avaträsk. Sedan snabbt ner till Dorotea igen och där ska vi stå till kl 17 då Bettan byter av oss. Jag hoppas vi får in mycket pengar då tjejerna ska på många tävlingar nu till hösten.
 
Annars då? Jo, huset har vi nu fått ordning på, är lite småfix kvar men det är ju bara mysigt att ha något att pyssla med på vintern också. Igår bakade jag in ugnen och gjorde kanelbullar, idag blir det kärleksmums då vi ska sälja de på loppisen. Det jag inte fått ordning på är baksidan, där blommor och trädgårdsland är, just nu ser det övervuxet ut. Men vi har haft 2 getingbo här på altanen och varje gång jag klippt så kommer getinghonan och är arg på mig. Vi fick hjälp igår med att ta bort bona så nu hoppas jag att det blir lite lugnare här så man kan fixa till här.
 
På onsdag ska jag på en arbetsintervju här i Dorotea, så håll tummarna för mig så jag får detta. Skulle vara SÅÅÅ skönt att ha ett jobb där man bor. Nackdelen är ju att jag inte får träffa mina syskonbarn lika mycket som nu, men det får vi ändra på och låna hit dom mera.......
 
Nackdelen med att bo på landet är mottagningen på telefonen, vi bor som i en liten låda här och det låter väldigt dåligt i mobilen, så dåligt att jag var tvungen att fixa hemtelefon hit så att folk kan nå oss bättre.
 
Å nu till roligheterna, jag håller på att spana in crossar, jisses som jag längtar efter en cross. Tänk då har jag en skoter på vintern och en cross på sommaren. Skulle ju vara optimalt bra. Svårt bara att få tag på en som jag vill ha, men jag har en på lut, ska bara prata med lillebror om han kan åka och titta på en....
Kommentera inlägget här: