lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Shoppingkväll i Dorro

Kategori:

Mugg från coolstuff.se
 
Här grejjas det och donas. Idag lagar jag ärtsoppa för hela slanten. Jag fullkomligen älskar att laga äkta husmanskost, otroligt gott och billig mat. 
 
Annars går jag igenom barnens önskelistor, älskar Mollys önskelista: MacBook, Iphone 6 osv osv ha ha, måste nog bli miljonär först. Hon influeras just nu av dom äldre tjejerna. Självklart var barbies och monster high också med på listorna, som tur är, samt en massa massa andra saker.  Men jag har hittat den perfektaste julklappen till både Molly och Amelia, ska bli så kul att se dom öppna dessa. Det är bara Lowas önskelista som saknas och nästan alla julklapparna är beställda. Ibland är det riktigt skönt med internet. 
 
Var och hämtade ut mitt paket idag från Panduro, denna tid varje år skickar jag efter julpyssel därifrån, det består mest av allt fix till julkorten. I år blir det en väldans många julkort att dona ihop, tur att jag älskar detta. 
 
Igår pratade vi om saker man blir lycklig av, sådär sprickfärdigt lycklig.
Jag som är lite galen blir så fullkomligt lycklig när jag hör julmusik på radion när man kör bil i ett gnistrande landskap, solsken, samtidigt som det snöar, ha ha. Även när man sitter i en båt i en alldelens stilla sjö och metar, tittar på metet och bara sitter där eller när det är mörkt ute och man har gjort upp en eld och bara sitter där för att värma sig i snön. Det är otroligt underbart. Det är sådana stunder som jag blir alldelens jättelycklig av.Som ni förstår älskar jag vintern, totalt tvärtom jämfört med min lillasyster och mamma. Självklart gör mina barn och mitt hjärta mig lycklig, men jag menar av enkla, simpla saker;). 
 
Nä nu skall jag titta till min ärtsoppa...Innan jag skall bege mig ut på en shoppingrunda här i Dorotea, alla affärer har kvällsöppet och man får lotter för varje 100 man köper för. Sedan på Doroteadagarna drar dom en vinnare som (tror jag) vinner en resa. De ni;)
 
 
Kommentera inlägget här: