lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

En torsdag snart till handlingarna

Kategori:

Vi har så otroligt mycket på schemat just nu så dagarna bara rinner iväg. Tack och lov är alla friska och krya.
Det har varit fotbollsavslutning för båda tjejerna, på Mollys avslutning överraskade vi barnen med att ha fotbollsmatch mot mammorna (å en del pappor). Molly blev såå glad och taggad så nu vill hon alltid vara med på fotbollen. Jag förstod att det satt fast i hennes astma, men hon har fått medicin så att hon skall klara av att springa och anstränga sig, men självklart förstår jag att hon är rädd för att få något anfall. Men alla vet om det och som sagt så finns medicin. När hon såg att t o m mamma kunde springa efter bollen försvann all rädsla. Skönt. För jag har sett att hon verkligen vill vara med.
 
Sedan har jag hälsat på farmor min som har opererat sig här på lassa. Jag måste få säga att jag har världens bästa och härligaste farmor, hon är så snäll och underbar. Jag önskar verkligen att jag blir som henne när jag blir gammal.. Verkligen härligt att få träffa henne, det blir ju så sällan nu då jag inte åker hem ngt nu för tiden.
 
Fick besök igår och snabbutbildning till Lagkapten i innebandyn för tjejer -06. Skall verkligen bli kul att få hjälpa till. Det värsta är att Molly blev ledsen att jag inte är det i hennes lag också...... Men får väl göra det när jag slutat i Amelias lag.
Molly följer med en kompis hem idag och då skall jag och Amelia passa på att storhandla. Skall bli skönt med fredag i morgon. Mycket planerat inför helgen, men bara roligheter förstås. Molly har kalas på fredagskvällen och jag o Amelia ska på tjejfest/bokfest och äta lite middag. Sedan blir det Leos lekland hela lördagen. Å söndagen skall vi till kyrkan för att se på när Molly sjunger för första gången i hennes kör. Skall bli så kul.
 
Appropå något helt annat. I tisdags efter matchen mellan mammor och barn, tog jag mig en promenad. Kunde springa hur långt som helst. Valde att bara springa/gå i 40 min, men jag kunde ha fortsatt länge till. Gissa hur glad jag var!!!! Sprang omkring som ett barn hemma, lycklig som aldrig förr. Nästa vecka skall doktorn från Göteborg ringa och meddela när operationen blir. Å om det blir någon.....
Kommentera inlägget här: