lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Otur eller tur?

Kategori:

Fredagen den 13:e är väl oftast förknippat med otur, men jag som är kärringen i motvär har tur denna otursförknippade dag. Herregud så glad jag blev över ett enda telefonsamtal. Allt löser sig nu, ÄNTLIGEN!!!!!
Nackdelen denna underbara dag är ju självklart att Molly har återigen astma. Vaknade kl 03 i natt och mådde jättedåligt. Så nu har hon feber, helt loj. Tack och lov har våran doktor skrivit intyg så att fröknarna skall förstå hur illa det är. Dom har varit dålig att påminna henne om att ta mediciner och när hon inte blir sjuk på skolan förstår jag att det är svårt att se hur sjuk hon egentligen blir. Men med lite påminnelse skall det bli bra igen hoppas jag.
 
Detta med denna sjukdom har man fått kämpa med ofta och länge. Många tror inte att hon är så pass sjuk som hon är. Men hon har alltid fått attackerna hemma på kvällstid, 23.00 var vanligast förut och nu är det 03 på natten!!!! Å hon kräks varje gång, får jättehög feber, ja kroppen slås ut rejält och får hon ofta det blir det ett besök på akuten för då behöver hon extra hjälp då kroppen är helt utslagen. Därför måste hon alltid vaccinera sig för att inte dra på sig flunsan. Min stackars lilla gumma. Men man har blivit så duktig på att hålla ifrån henne saker hon inte tål så oftast klarar hon alla hinder. Men denna period - vinterhöst är en jobbig period för henne. Så Gran Canaria nu blir perfekt för henne........
 
 
 
Ja nu är det 17 dagar kvar tills vi drar till Playa del Inglés, det är perfekt väder där, varmt hela tiden, herregud vad vi kommer att bada. Barnen tjatar att dom vill shoppa med Annelie och ut och gå med Buffy. Å de blir ju perfekt för mig, då jag kan sola och läsa......... Självklart ska jag shoppa också, men det jag längtar mest efter är ju just att bara att kunna läsa en bok... å självklart umgås med min bror och Annelie;)
Kommentera inlägget här: