lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Ännu en måndag till handlingarna

Kategori: Min familj

Ja, här räknar vi ner dagarna till sommarlovet. Barnen och jag längtar nu efter sommarlov, sol och bad. Vi måste köpa oss en grill så vi får lära oss att grilla, Amelia har grillat hos min faster så hon säger att hon kan de nu och ska visa mig hur man gör. Det är många år sedan jag grillade kan jag säga, typ 16 år, ha ha. Men det är väl som att cykla, man glömmer det aldrig.
 
Ikväll har Molly äntligen läst ut sin första bok, gissa om hon var stolt och glad över detta. (Jag med) Nu vill hon genast på biblioteket och låna en ny bok och det förstår jag. Men tyvärr har vi fullspäckat schema denna vecka, lite för mycket nästan..... Men vi tar en dag i sänder. I morgon vankas det i alla fall träningsmatch i Hissjö för Amelia och hennes lag, nu hittar jag ju dit.... Ha ha. Dom skall nämligen spela på stor plan, och 7-manna lag. Spännande. Så det blir en liten tur för oss i morgon.
På onsdag fyller min mamma 60 år, tyvärr kan vi inte vara med henne denna dag, men jag hoppas att vi snart får fira den med henne. Men jag och barnen ska på Cirkus Maximum den dagen. Vi går dit nästan varje år, barnen fullkomligt älskar cirkusandan med att se på alla djuren och äta sockervadd och popcorn. Jag tycker själv att det är supermysigt.
 
På torsdag blir det bak och åter bak då Amelia fyller år i helgen. Vi ska göra en specialtårta och massvis med bakverk.
På fredag blir det tandläkaren för Amelia, sedan snabbt iväg till Övik för att se våran stora tjej gå på bal. Jisses så spännande det ska bli. Vi toklängtar..
 
Nä nu skall jag försöka göra färdigt min beställning på nätet så jag får det innan fredagen......
 
 
Kommentera inlägget här: