lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Pannkakstorsdag

Kategori:

Barnen här älskar pannkaka, helst plättar till mammans lycka. Jag tycker nämligen att det är superenkelt att göra plättar, pannkakor däremot tar 100 dagar känns det som. Så troligtvis blir det pannkaka ikväll. Gärna hade jag även haft ärtsoppa före, ÄLSKAR ärtsoppa.
 
Just hemkommen från jobbet, gick superbra. Amelia föll dit i morse. Ingen magsjuka men huvudvärk, även jag har det så jag vet att det har med förkylningen att göra. Då mormor är här nu så fick hon vara hemma med henne. Hon mår mycket bättre nu, hängig men bättre. Så jag hoppas att hon får gå på skolan i morgon, vi får vänta och se och framförallt hålla tummarna. Det är mycket att hålla tummarna nu för både barnen, sjukdomar och resultat......... Men nu har vi bara en dag kvar och sedan har vi ledigt i 9 dagar. Först var det planerat att åka upp till Saxnäs, men tyvärr bidde det inte så. Men vi kommer att installera oss hos mor och Roger där vi förhoppningsvis kommer att få pimpla lite (om snön är kvar) och åka lite skidor och skoter. Sedan har vi en hel hög som vi ska hälsa på. Å framförallt ska vi ta det lugnt, sova och bara va. Vi kommer inte att stanna hela veckan hos mor då barnen och jag vill hem och ta det lugnt och spela lite spel osv. Ibland är det skönt att få bara vara och leka, rita och pyssla osv. Picknick i vardagsrummet som vi är bra på. Så i år får det bli så.
 
Sedan håller jag på med att rita på en tatuering som jag skall göra. Längtar, för har man väl börjat så kan man knappt sluta. Mitt dilemma är om jag skall göra en halvslide eller på ryggen, just nedanför halsen. Svårt. Men när jag har ritat färdigt, måste jag bestämma mig.
 
Nä nu ska jag greja lite här hemma. Molly har fått ett nytt rum och vi har nu snart ett pyssel/gästrum/vardagsrum också. Gissa om vi alla är glada över det här hemma.
 
Kommentera inlägget här: