lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Tisdag

Kategori: Min familj

Strålande sol. Jag springer omkring hemma som en yr höna. Planterar nya blommor, köpte så fina stora kryddväxter på Blomsterlandet. Det blev Citronmeliss och Oregano samt en del fleråriga blommor. Sedan slipar jag utemöblerna och tvättar emellanåt. Ogräsen rensas också. I em skall utemöblerna målas sedan blir det tillpiffning på altanen.
Lovisa jobbar och Amelia har en kompis på besök. Just nu sitter dom i lekstugan och spelar varsitt Nintendo DS. Jag gick dit med en picknickkorg åt dom, dom blev så glada. Troligt blir det att dom skall sova över hos varandra, får se tills ikväll.
 
Skulle behövt en lite sämre dag då jag kan baka och städa och avfrosta frysarna. Har mycket bär och bröd som skall in i den nu.
 
På lördag är det Familjedag i Lajksjön och barnen ser fram emot detta så mycket. Dom kommer att få baka en egen pizza, ponnyridning, ansiktismålning och mycket annat. Visst låter det kul?
Ska väl försöka hinna med att träffa all släkt också samt plocka mer bär, baka tunnbröd så vi klarar oss en stund.
 
Visst är det underbart med semester?
 
 
Kommentera inlägget här: