lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Inte ens halva tiden

Kategori:

Härligt med semester. Har haft rätt mycket att göra men otroligt kul har det varit. Det har varit Lajksjödagen i min hemby och där hade jag äran att få hjälpa till i år, blev tunnbrödsbakning hela dagen. Belöningen blev bäst=Palt. Ssåå gott. Sedan har vi hunnit med blåbärsplockning, hade turen att få 6 kg hjortron som är rensade och infrysta;). Sedan var planen att hälsa på familj, men varje dag har vi fått besök så detta får bli nästa gång vi kommer hem.
Även bröllop i Vilhelmina hann vi med i farten, vi var tvungen att dela på familjen då det samtidigt var ett 50 års kalas i Åsele. Så jag och Lovisa och Dennis åkte vidare till Åsele efter vigseln. Kalaset var såå kul, herregud vad många vänner jag träffade. Kl 05 la jag mig, så det var full rulle hela tiden. Tack till världens roligaste dag på länge.
 
När man har varit sjuk i 5-6 års tid tappar man lite av sig själv. Jag har haft det väldigt tungt då jag inte har kunnat göra någonting alls under denna tid, lite men ändå inte det jag har velat göra. Många förstår inte detta, men det är svårt att förstå när man inte varit med om det.
Under dessa dagar hemma och i Åsele där jag har fått träffa underbara människor, som alla minns mig som jag tidigare var, har gjort att jag börjar känna igen mig lite. Låter säkert jättetokigt. Åsele var rena medicinen, så mycket positivt har jag inte fått höra på flera år, hi hi. Även att få höra alla minnen och tokigheter som jag tidigare gjort har gjort mig så glad. Herregud vad tokigheter man gjort på Åselemarknaderna tidigare.......
 
Har även varit jobbigt efter operationen då jag har haft det väldigt jobbigt att komma igen. När allt måste gå så långsamt har gjort att man tappat sugen lite. Det är otroligt jobbigt då det är så många som inte bryr sig att fråga hur det är nu efter operationen, det är många gånger det känns som om att efter operationen tror en del att allt gick över och det är glömt. Dom bara tar saker för givet.
 
Nu när man fått sådan boozt av lycka och glada minnen så glömmer man ganska fort sådana här tråkigheter, hi hi
 
 
Kommentera inlägget här: