lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Jobb

Kategori:

Oj vad sommaren har gått fort. I morse frös barnen när dom cyklade på dagis och skola, så jag måste iväg och handla årets första fingervantar (köper ca 4-5 st par varje år). Men vi alla ser fram emot hösten då man kan gå på långpromenader i skogen och ha picknick.
 
Förra veckan var verkligen toppen. Fick mig ett nytt jobb. Ett jobb som jag ser fram emot jättemycket. Ska bli så spännande. Jag börjar på måndag och det känns så bra. Det tråkiga är att jag kommer att sakna mina "syrror" på mitt gamla jobb. Dom känns verkligen som min alldelens egna familj, vi känner varandra innan och utan. Så blir det när man jobbar på ett litet ställe. Men nu börjar en ny tid i mitt liv och jag kommer att börja jobba 100%, bara det har jag längtat efter länge.
 
Det känns nu att dagis och skola dragit i gång, med skolan börjar alla aktiviteter. Amelia har fotboll och ridning medans Molly har gympa. Detta räcker mer än nog, dom måste få vila också emellan och vara med sina kompisar. Även födelsedagskalasen har kommit igång, det är det bästa kottarna mina vet. I helgen vankas det ett 7-års kalas för Amelia och ett 40-års kalas för mig. Så syster yster min och hennes J kommer att vara barnvakt medans jag är på kalas. Är så glad att jag har min syster här, för hon/dom hjälper oss ofta med barnen.
 
En nyhet som jag skall prova på är yoga, har aldrig tyckt om det, men det kanske hör till åldern........ Kan kanske avsluta med styrketräning. Gu om Maria på g:a jobbet hörde detta.... ha ha.
Kommentera inlägget här: