lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Mitt i veckan

Kategori: Allmänt

Helgen har passerat och jag och barnen har haft en superhärlig tid. Vi började med att överraska svärmor i Svanabyn. Vi hade självfallet pratat med farfar så han visste att vi skulle komma. Vi myste, dom gick på bio, fiskade, klippte gräset, flög drake och en massa annat. På självaste morsdagen brännde jag iväg för att överraska min mor. Men döm av min förvåning när jag försov mig....... Det gick nog väldigt fort till Lajksjön, men jag hade missat dom precis för hon skulle jobba hela dagen.

Efter att barnen överraskat mig och vi fikat frukost tillsammans började släkten dyka upp. Fick fint besök från Vilhelmina, sen kom storfiskarna med 2 underbart stora rödingar som jag skulle laga till. Anita fileade bitarna och sedan gjorde jag en grädd och meseblandning som vi hällde över. Till detta hade vi pressad potatis, mums. Gammelmormor kom också och Malin. Superkul att träffa alla och nu har jag beställt lite färsk fisk.

Sedan överraskade vi min mor och hon blev så rädd så hon nästan hoppade till. Underbart kul. 2 besök på Wiks har vi hunnit med och döm av min förvåning då jag hittar Rosti Mepal där. Å på rea oxå. Älskar Wiks, man vet aldrig vad man kan hitta där. Barnen höll på att riva affären ena gången, men annars gick det bra.

Mamma var och skadade ryggen så vi blev kvar även måndagen för att ta hand om henne. Hoppas och håller nu tummarna att det bara var en sträckning. Förbaskat att vi skall bo så långt ifrån varandra. Vi hann få i oss älgskavsgryta innan vi begav oss.

Ungarna ville promt in i Åsele, så dit for vi oxå en sväng. Fick med oss presenter från Spanien och plantor som nu står fint i köket.

Det var våran morsdagshelg.
Kommentera inlägget här: