lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Lördag

Kategori: Allmänt

Underbart väder ute. Hoppas på att värken försvinner så jag får ta mig en långpromenad ute. Har ju börjat att promenera och det är så härligt.
Har småfix att ordna med här hemma idag. Skall på Ohlssons tyger och köpa spets sedan blir det lite piffning hemma. Har gjort påskfint ute med fjädrar och uteplantering. Bild kommer. Måste skaffa en ny kamera snart. Blir så arg på min:(. Funderar på att tapetsera hallen och ordna med lite lister, får se om detta blir av.

I morgon blir det pyssel för hela slanten. Sara och Elliot kommer förbi och då ska vi pärla. Jag har många ideér nu, och hoppas på att jag hinner göra dessa.

Lekstugan har nu tinat fram hos oss, barnen är där hela tiden. Vi har tagit ut det fina köket som Molly tidigare hade på sitt rum (från IKEA), samt alla köksgrejor och det var mycket. I sommar skall vi försöka fixa iordning stugan invändigt. Då vi skall flytta den till baksidan av huset när vi fått ny gräsmatta, så stannade dessa ideér i fjol. Men nu är vi snart på G. Funderar på att göra en fin uteplats till barna, där dom skall få buskar och en spalje.

Jag håller just på med att planera hur jag vill ha baksidan. Roger har ju nämligen grävt bort alla stenar och buskar så där är nu helt platt. Skall dit mycket jord men sen är det dax för gräsmatta, buskar osv. Jag vill ha staket, inte Roger. Får se vem som vinner;) Eftersom vi bor så väldigt nära våra 2 grannar skulle det vara skönt med staket runt hela gården plus en fin grind att ha på framsidan. Då kanske man slipper grannkatter osv. Äppelträd skall jag ha mera av. Då vårat pyttelilla träd inte verkar må så bra. Är så otroligt ledsen över detta. Blir så arg på hon som bodde här före oss, som totalt sket i allt som hade med växter att göra;(. Men det skall det bli ändring på.
Kommentera inlägget här: