lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Datorer

Kategori:



Här har vi två st tjejer som älskar att spela på datorn. Dom får göra det väldigt sällan då jag inte vill att dom skall spela bort dagarna. Dom kan få göra det på helgen ibland när dom vaknar väldigt tidigt. Å dom är väldigt duktiga. Ofta ställer dom om inställningarna för mig i datorerna så mamma blir lite irriterad ibland;), men än så länge kan jag fixa till detta.

Det är svårt att vara förälder idagens samhälle. Det är datorer, ipads, telefoner med spel på, tv-spel osv. Å filmtittning. Man måste göra ett schema så att dom inte sitter framför detta hela tiden. När dom är sjuka får dom spela och se på tv nästan hur mycket dom vill. Men vi spelar mycket sällskapsspel och ritar och detta är tack och lov roligare (än). Men på vanliga vardagar får dom se lite på bolibompa eller en film, ingenting mera. Sedan måste dom leka, rita osv. Detta funkar super hos oss. Och jag skall fortsätta att vara hård med detta. För det är inte kul när barn har kompisar och dom bara sitter och spelar när dom har besök. Molly kan vara så ibland, men det är bara när hon är sjuk och hängig å då är det okej.

KOMMENTARER:

  • Bodypalace säger:
    2012-03-27 | 17:00:08
    Bloggadress: http://bodypalace.blogspot.com

    Gör gärna ett besök i min kanske lite ovanliga blogg men ack så nyttig. (inget för sånna som inte gillar omklädningsrum)



    Fler besökare är inget jag presonligen vinner på. Budskapet är vikigast. Tillsammans kan vi få fler att må bättre och stoppa det som sker att alla ska se ut på ett visst sätt för att accepteras.



    Så hoppas denna lilla reklamkommentar är okej, annars får du skälla ut mig så gör jag aldrig om det! =)

  • Millah - mamma till Amilia ❤ säger:
    2012-03-28 | 01:17:21
    Bloggadress: http://millahoman.blogg.se/

    Hej allt bra? :)

    Har flera roliga tävlingar i bloggen: http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

    Var jätte gärna med och tävla! Ha det bra ★ Kram // Millah

Kommentera inlägget här: