lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Fredag

Kategori: Allmänt

Härligt väder, härlig semester. Dagarna bara går och snart är 5 veckor över.
Här i stan kan man nu göra många klipp. Vi var igår på Plantagen och köpte 3 lampor som vi skall ha för att belysa träden på baksidan samt stora fina utekrukor och allt till 50% rabatt. Vi kan inte bestämma oss om vi vill ha en hörnlounge eller en grupp ute så vi väntar med detta till nästa år. Då har det kanske kommit flera gråbruna färger och inte bara svarta.
Kläder till Amelia är nu beställda till höstens skola. Vi skall nu bara köpa ny ryggsäck till barnen. Sedan är vi redo för hösten.
I morgon drar Lovisa iväg till Norge för att hälsa på sin faster. Dom skall ha några egna dagar tillsammans. Nu har vi verkligen en stor tjej som börjar fara ut på egna äventyr. Voine voine. Snart börjar hon gymnasiet oxå. Emellan resorna så sommarjobbar hon och hon är så duktig.
 
Idag var jag tvungen att ringa mamma och fråga om hon har möjlighet att komma och hjälpa mig här hemma, jag hinner inte med allt till hösten. Vill vara klar med allt innan sjukskrivningen och operationen blir av. Å jag håller tummar och tår att hon har tid att hjälpa mig.
 
Nä nu vankas det blomkålsdipp (vit och lila blomkål) och lite mys. Lovisa är hos moster och skall ha filmmarathon. Trevlig Fredag!
 
Kommentera inlägget här: