lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Onsdag 25

Kategori:

Underbara dag. Fick sådana glada nyheter alldelens nyss och blev så lycklig. Kan inte bli mycket bättre. Jag håller på att spricka av lycka........

Appropå LCHF. Nu är det helt plötsligt överallt. I radio, TV, tidningar, internet, ja, överallt. Vissa är emot detta och vissa är för detta. Jag är absolut för detta.
Men jag förstår varför vissa har svårt för det. I början gick dom ut med att man kan äta hur mycket fett som helst och när som helst. Detta gjorde jag i början, men fick ont i magen. Slutade med detta och läste på som tusan. Har insett att man kan INTE äta hur mycket som helst.
Man skall äta som vanligt, men med feta produkter. Första perioden när man är sugen kan man äta lite mer choklad och grädde o dyl. Men detta gäller ju bara någon vecka, inte hela tiden.
Sedan kan man ju äta efterrätt som vanliga kosten ibland. Inte alltid.

Jag klarar inte av att äta äggröra och bacon på morgonen, så jag äter bara youghert med hallon och solroskärnor till frukost, nästan varje dag. För det är gott och nyttigt.

På 6 dagar har jag nu tappat 2 kg. Väger mig bara en gång i veckan för att kunna hänga med. Det är lite trixit från början när man skall få in rutinerna att inte småäta osv. Men när vågen visar rätt väg är man på banan. Då Roger och Amelia är lite känslig för mjölk så gör vi lite olika rätter nu, men barnen äter alla mina grönsaker som broccoli och blomkål, ja, alla gröna grönsaker.

Skall man äta något sådant måste man läsa på sig och känna så det är rätt. Känner man direkt att detta inte är rätt skall man inte äta detta. Pröva då GI. För både LCHF och GI är två bra utgångspunkter. Man slutar med sockret, så enkelt är det. Eller enkelt och enkelt. Vi är så jäkla sockerberoende, för sockret finns överallt. Där man minst anar det. Förjävligt. Här hemma gör vi nu allt för att minska ner sockret, inte ta bort det men minska ner. Men det är här hemma.
Kommentera inlägget här: