lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Söndag

Kategori: Allmänt

Underbart väder idag. Vi har hunnit med mycket. Jag har städat lekstugan med hjälp av Amelia. Sedan har jag krattat och rensat i rabatten. Måste köpa lite jord som jag skall he överst i rabatten som är lite luftigare, just nu är den väldigt kompakt.

Jag och Lovisa var på bio i går. Vi såg Battleship, film med Alexander Skarskård och Rihanna. Jag och Lovisa tyckte att den var superbra. Helt klart sevärd. Vi var även en sväng till ICA Maxi, vilket är väldigt sällan nu förtiden. Men det blev en ny Muminmugg, den näst nyaste med massvis med så my´isar på. De var Lovisa som skulle handla men jag hittade lite mera. Härligt.

Barnen är helt slut nu då dom har varit ute hela dagen. Vi har även ätit lunch ute. Grillad korv. Härliga vår. Älskar denna tid. Då man kan snygga till överallt innan det skal växa och frodas. Har försvunnit jättemycket snö idag så nu är det bara baksidan kvar. Sen blir det altanbygge och gräsmatta bak som skall fixas. Sedan får jag plantera mina buskar och träd där.

I kväll är det Roger och Lovisas tur att gå på bio och dom skall se American pie reunion. Vi skall bara ta det lungt och vila upp oss inför morgondagen då våra middagsgäster kommer. Så kul.
Kommentera inlägget här: