lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

I´m back!

Kategori: Allmänt

Oj oj oj. Det skulle behövts minst 10 timmar extra per dygn. Jag hinner inte riktigt med. Å kameran har inte kommit fram än. Kan lova att det blir mycket kort när den kommer fram. Tänkte bara berätta lite som sker här.

Just nu håller jag på att måla barnens stol och bord, några hyllor (som vi skall ha som nattduksbord) samt blomkrukor, och ett par gamla fönster. Dessa skall vi ha uppe på toaletten som speglar (har förstås spegelglas istället för rutor). Håller även på att måla ett skrivbord vi fått av fam Huggert/Ranta.

Uppe på toaletten har vi gammeldags tema. En gammal skänk och ett gammalt hyllskåp. Skall även ha en vitmålad tavellisthylla under speglarna. Kommer att bli så fint och romantiskt. Nere på toaletten skall det renoveras, där skall vi ha serien från IKEA som jag visat tidigare.

Samtidigt som jag målar håller jag på att tömma dom sista lådorna. Eftersom jag skall måla och tapetsera ALLA väggar, kan jag inte he upp en enda sak så dessa måste vara kvar i lådorna. Puh.

Håller oxå på med barnas rum. Skall försöka få bort alla lådorna tills i natt. För då skall jag börja spackla allt. Mamma kommer vecka 2 i Juni, för att hjälpa mig att tapetsera, så jag måste hinna måla de mesta. Det blir många vilopauser för att jag skall kunna orka med. Är ledig i dag och i morgon så jag hinner lite.

Allt ute kommer jag att spara till mor min kommer, eftersom jag inte kan böjja mig eller klättra upp och ner på stegar. (gammkärring, de e va jag är just nu.) Tänk om jag vore helt frisk, så skulle jag orka 3-dubbelt mera.

Det är mycket på schemat framöver. Nästa helg fyller Amelia 3 år, svärisarna kommer å en massa andra. Sedan kommer mamma och stannar en vecka för att hjälpa mig (UNDERBART). Sista helgen kommer våra underbara vänner från Dorro för att vara med oss på Wheels-helgen här i stan. Å så skall vi jobba förstås och försöka umgås med varandra.
Nä nu skall jag upp och tömma kartonger och dona på här. Jag lovar att när kameran kommer fram, så skall jag ladda upp många bilder på vårat hus. Ha en underbar em.

KOMMENTARER:

  • Therese - Lurans blogg säger:
    2009-05-28 | 21:53:31
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

    Ser ram emot bilder!!! :-) Toan uppe låter jätte mysig. Kram kram

  • Therez säger:
    2009-05-28 | 22:13:52
    Bloggadress: http://www.therez.se

    Åh vad härligt! Väntar spänt på alla bilderna! Leta åt kameran nu, vi är ju nyfikna! Har det kommit något paket med posten idag mån tro? ;) Kram kram

Kommentera inlägget här: