lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Fredag=ledigdag!

Kategori: Allmänt

VI ÄR NU INNE I VÅRAT HUS!
Vi har nu sovit våran första natt i vårat nya hus. R hann sätta ihop alla sängarna igår så vi har alla sovit skönt i våra egna sängar. Köket hann jag packa upp igår, det är en del grejor kvar. Halva R´s jobb var här igår och hjälpte oss att packa in allt i huset. Underbart vad fort det gick.

Idag måste jag handla en spegel och dyl till toaletten uppe. Det fanns inget uppe på toaletten, bara toalett och badkar. Å en jäkla massa hål. Har aldrig sett maken på hål i ett badrum. Wow, säger jag bara.

Idag har vi en hel lista som skall göras:

Städa ur garderoberna och lägga in alla kläderna.
Ställa i ordning barnens rum.
Tvätta fönstren.
Handla.
Köpa spegel och skåp till toaletten.
Köpa ett duschdraperi och ställning till detta, upp.
Ställa möblerna på sin plats.
Köpa MDF och göra ett skrivbord + hyllor.
Sätta upp hallmöblerna.
Köpa en grill.
osv
osv.

Ja, det är en hel del som skall fixas. Barnen är hos dagmamman idag, så att vi skall hinna fixa lite här.

Åh, vad vi är lyckliga just nu! Både jag och R, somnade med ett leende i morse. Vi la oss typ vid 02.30!

KOMMENTARER:

  • Erika säger:
    2009-05-22 | 19:12:49
    Bloggadress: http://tallbacka.blogg.se/

    Oj, va härligt det måste kännas! Kram

  • Vera svarar säger:
    2009-05-22 | 23:17:38

    Erika - O ja, det är underbart. Ha det så bra. Kram

  • Therez säger:
    2009-05-24 | 20:21:28
    Bloggadress: http://www.therez.se

    Du har en liten utmaning hos mig om du vill anta. Kram

  • Nina säger:
    2009-05-24 | 23:18:37
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

    Va jag längtar efter att få se massa bilder från erat hus! Gud så underbart för er att äntligen få va på plats!

    Många kramar till dig!

  • Therez säger:
    2009-05-25 | 08:23:49
    Bloggadress: http://www.therez.se

    Jösses du måste ringa mig och berätta hur det går med allt. Mamma har skvallrat om en liten sak och jag är så jäkla nyfiken! Hi hi. Kram

  • Vera svarar säger:
    2009-05-25 | 11:36:48

    Therez - Jajamensan, detta skall jag göra ikväll;)



    Nina - Ja, när jag hittat kameran skall jag fota som bara den, hi hi. Ja det är helt underbart härligt. Barna leker ute HELA tiden. Kram



    Therez - Jag ringer kanske ikväll, visst e de häftigt? kram.

Kommentera inlägget här: