lillatjejligan.blogg.se

43 årig inlandstös född i Upplands-Väsby. Älskar inredning, muminmuggar, träning och nyttig mat. Har 3 st underbara barn. 2 som bor hemma. Vi älskar att pyssla, fixa kalas och att köra skoter.

Tisdagen 29/12

Kategori: Allmänt

Just nu har jag lunchrast. Sitter på mitt nya jobb och bara trivs. Jag har sån tur att alltid få bra jobb, där jag trivs. Jag är verkligen lyckligt lottad.
Familjen min är hemma i Dorotea. När jag slutade jobbet igår for jag ut på stan och shoppade lite. Hittade 3 st tröjor på Gina Tricot på rean. I em när jag slutar skall jag gå förbi och köpa mig en klocka, jag tror även denna var på rea, om det blir köp, skall jag visa den.
Både jag och R behöver köpa nya vinterjackor, det måste vara det svåraste att köpa, tycker jag. Man vill ju att den skall hålla några år och då måste den ju vara riktigt snygg så den inte blir omodärn (dorromål). Skulle vilja ha en Peak-jacka men dom är alldelens på tok för dyra. Hittade en igår och den gick på 6500:-, undra vad R skulle säga om jag kom hem med en sån...Ha ha. Nä, jag skulle nog aldrig lägga ut så mycket pengar på en jacka.

Solen skiner utanför, det är -15 grader kallt. Snö har vi ootroligt mycket, t o m mera snö än hemöver faktiskt. Det känns som ett riktigt vinterland här i stan.

Angående julen. Vi har haft en alldelens underbar jul. Firade den hos mamma och R, å mamma har sparat alla våra traditioner som vi hade när vi var liten. Även dom år vi firar hos svärmor är helt fantastiska. Min svärmor är otroligt snäll och bestämde att vi skulle göra våra egna traditioner när vi var hos dom, å det har vi nu. Å nästa år blir det Svanabyn. (längtar redan, hi hi). Vi fick många fina klappar. Jag fick en dockningsstation med stereo av R och av svärmor och svärfar fick jag många filter till min kamera, b la.
Barnen fick fina och bra julklappar. Mycket lego och duplolego m m. Synd bara att julen går så fort.
Nyår hoppas vi att våra vänner från Dorotea kommer och firar med oss, R har tyvärr jour hela nyårshelgen men det brukar vara ganska lungt. Så, LM om du läser detta nu, så MÅSTE ni komma. ;)

Nä nu skall jag jobba vidare, ha nu en bra dag allesammans. Kram

KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2009-12-29 | 20:29:32
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/

    Hej tjejen! Har du bytt jobb? Var jobbar du nu? Låter som om ni haft en härlig jul! Det har vi också, vi var här hemma på julaftonen med några från min familj. Vi var 12 stycken, ovanligt få för att vara en jul hos oss :-)



    Kram!

  • Vera svarar säger:
    2009-12-29 | 20:34:30

    Linda - Jajamensan, det har jag. Jag jobbar nu på en privat klinik nästan mitt i stan. Helt underbar atmosfär. Jo du, vi har haft en härlig jul. Oj, brukar ni vara så många? Ja, ju fler de är desto kuligare tycker jag. Hoppas allt är bra med er. Gott Nytt År! Kram

Kommentera inlägget här: